Sunday 14 September 2014

Kindertasje

Omdat ik het echt heel leuk vind om zelfgemaakte kadootjes te geven, heb ik weer een verjaardagskadootje voorbereid.
Dit keer voor mijn nichtje, Dionne. Ze had het eerder gemaakte tasje gezien op de verjaardag van haar nichtje Puck en ook zij wil heel graag zo'n tas voor haar verjaardag.
Ze mocht zelf de kleuren uitkiezen en koos voor de kleuren Geel - Groen - Blauw - Paars.


Om het tasje mooi vierkant te laten worden, heb ik de beide zijde eerst natgemaakt en opgespannen laten opdrogen. Daarna een hengsel gemaakt van de 4 draden en vervolgens de voering vastgezet in het tasje. Deze zet ik met de hand vast zodat je de bevestiging amper ziet zitten.



De beiden zijde zet ik aan elkaar door de binnenste lussen van de buitenste steken aan elkaar te zetten. De panelen liggen daarvoor binnenstebuiten op elkaar. Er zijn trouwens vele manieren om Granny Squares aan elkaar te zetten. De door mij gebruikte manier zorgt voor een leuk effect van streepjes.


Resultaat, een fleurige tas voor naar school (of welke bezigheid dan ook) hieronder getoond door mijn lieftallige assistente Phileine.


No comments:

Post a Comment